Deze steenweg zal heel vernieuwd worden. Een laag beton van 10 tot 15 cm dik, bestaande uit cement, glas en Rijnzand, gemengd met water dient als ondergrond. Op sommige plaatsen ligt zelfs een laag koppelingen van oude kasseistenen met daarboven een dunne laag cement en daarop worden kleine vierkante kasseistenen in waaiervorm gelegd.
De steenweg van aan de Landing tot aan het Oude-Mannenhuis ligt gedeeltelijk open. De oude gasbuizen worden uitgedolven en zijn reeds door nieuwe vervangen. Op de voorlanden liggen hopen nieuwe en oude kasseistenen en ook hopen zand. Het verkeer is niet alleen moeilijk voor de voertuigen, maar zelfs voor de voetgangers. Door de regens van de laatste dagen is er veel modder op de dorpsplaats.
Deze steenweg zal heel vernieuwd worden. Een laag beton van 10 tot 15 cm dik, bestaande uit cement, glas en Rijnzand, gemengd met water dient als ondergrond. Op sommige plaatsen ligt zelfs een laag koppelingen van oude kasseistenen met daarboven een dunne laag cement en daarop worden kleine vierkante kasseistenen in waaiervorm gelegd.
Later zal dan tussen deze kasseistenen asfalt gegoten worden zodat deze baan op heel de breedte stevig aaneen zal houden.
Nu lijkt de dorpsplaats op een grote werkplaats, maar eens dit werk gedaan, zal dit een schone verbetering zijn.
–
Uit ‘De Poperingenaar’ van 1933 – www.historischekranten.be –



